Μπορεί η κολύμβηση και τα υπόλοιπα σπορ του υγρού στίβου να έχουν σημαντικά μικρότερα ποσοστά τραυματισμών, αλλά δε σημαίνει πως αυτοί δεν υπάρχουν, όπως και σε κάθε άλλο άθλημα.

Στην Ναυταθλητική Ένωση Λάρισας, πρώτα και πάνω από όλα ιεραρχούμε την υγεία και την ασφάλεια των αθλητών μας και με γνώμονα αυτά, κινούμαστε σε κάθε επίπεδο, εντός και εκτός πισίνας. Όμως σημαντική είναι, τόσο για την απόδοση των παιδιών μας στο σχολείο και στις αθλητικές τους δραστηριότητες, όσο και στην πρόληψη τραυματισμών, η ξεκούραση και ο ύπνος.

Το περιοδικό Παιδιατρικής Ορθοπεδικής δημοσίευσε τα αποτελέσματα μιας έρευνας σε  112 αθλητές ηλικίας από 12 έως 18 ετών, στην οποία βρήκαν ότι οι αθλητές που κοιμούνται λιγότερο από οκτώ ώρες ανά νύχτα έχουν 1,7 φορές περισσότερες πιθανότητες τραυματιστούν από τους αθλητές που κοιμούνται περισσότερο από οκτώ ώρες ανά νύχτα.

Παραδόξως πολλές μεταβλητές που συνήθως συνδέονται με τους τραυματισμούς (ώρες άθλησης ανά εβδομάδα, ο αριθμός των σπορ, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης) δε βρέθηκαν να είναι σημαντικές μεταβλητές για τους τραυματισμούς. Υπάρχουν προηγούμενες μελέτες που συνδέουν την επιτυχία τους επαγγελματίες αθλητές με το πόσο νυστάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όσο λιγότερο νυστάζουν, τόσο πιο πιθανό να έχουν μεγαλύτερη αθλητική σταδιοδρομία. Η μελέτη αυτή υπογραμμίζει τη σημασία του ύπνου για την ανάπτυξη και την εξέλιξη του αθλητή μεταξύ 12 και 18 χρονών.

Για τους πιο περίεργους, η δεύτερη πιο σημαντική μεταβλητή ήταν η τάξη στο σχολείο. Το να συνδεθούν αυτές τις δύο μεταβλητές θα ήταν επιβλαβές, αλλά δυστυχώς πιθανό. Ένας αθλητής των πρώτων τάξεων του λυκείου είναι πιο πιθανό να κοιμάται λιγότερες από 8 ώρες σε σχέση με κάποιον στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου και προφανώς, ήδη, να βρίσκεται σε υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού με βάση την τάξη στο σχολείο και μόνο. Σύμφωνα με τη μελέτη, για κάθε επιπλέον τάξη στο σχολείο οι αθλητές έχουν 1,4 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν.

Με λίγα λόγια, το πιο απλό και αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάκτηση ενέργειας και την πρόληψη τραυματισμών που μπορούν να εφαρμόσουν οι αθλητές, είναι να έχουν οκτώ ή περισσότερες ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Η Ναυταθλητική Ένωση Λάρισας προάγει με πάθος το σωστό και υγιή τρόπο ζωής! Τίποτα δεν μας χαροποιεί περισσότερο από τους αθλητές μας υγιείς, χαρούμενους και γεμάτους ενέργεια για άθληση και τη ζωή γενικότερα!

2016-03-18T12:07:24+00:00