Tα οφέλη της κολύμβησης για τον οργανισμό μας και την υγεία μας είναι γνωστά! Το γνωρίζουμε και το γνωρίζετε καλά, οπότε μην περιμένετε ακόμη ένα κλασσικό άρθρο εξύμνησής της. Σήμερα βλέπουμε τι ακριβώς συμβαίνει στο σώμα μας όταν κολυμπούμε και ποιες μυικές ομάδες γυμνάζονται με κάθε στυλ κολύμβησης!

Διαβάζουμε κάποιες βασικές πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των μυών, αλλά κυρίως βλέπουμε σε video και στην πράξη πως ακριβώς λειτουργούν κατά τη διάρκεια των πιο κλασσσικών τεχνικών κολύμβησης!

Η κολύμβηση αποτελεί μία ολοκληρωμένη μορφή αερόβιας άσκησης που γυμνάζει ολόκληρο το σώμα. Πραγματικά, η ανάγκη εξισορρόπησης του σώματος μέσα στο νερό καθώς και η συνδυασμένη κίνηση του άνω και κάτω κορμού οδηγεί στην αρμονική και ολοκληρωμένη εγκύμναση των κύριων μυικών ομάδων.

Επίσης, ο συνδυασμός των κινήσεων που απαιτούνται βελτιώνει και την νευρομυϊκή συναρμογή βοηθώντας τον αθλητή να ενεργοποιεί περισσότερες μυικές ίνες σε κάθε του δραστηριότητα.

Βέβαια, για να αποκομίσουμε το μέγιστο όφελος από την κολύμβηση δεν πρέπει να αρκούμαστε σε ένα στυλ, αλλά να συνδυάζουμε στην προπόνησή μας διάφορα στυλ, διάφορες ασκήσεις και εναλλαγές αργών/γρήγορων κομματιών.

Παρακολουθήστε και διαβάστε τις μυικές ομάδες που γυμνάζουμε όταν κολυμπούμε:

Το ύπτιο

Στηρίζεται στην εναλλασσόμενη κίνηση των χεριών και των ποδιών, ενώ το σώμα βρίσκεται σε ύπτια θέση (ανάσκελα), με την πλάτη στην επιφάνεια του νερού. Το πλεονέκτημα είναι ότι το κεφάλι βρίσκεται έξω από το νερό και έτσι διευκολύνεται η αναπνοή, κυρίως για τους αρχάριους.

Γυμνάζονται κυρίως οι μύες των ώμων, οι πλάγιοι κοιλιακοί, ο τετρακέφαλος, οι οπίσθιοι μηριαίοι και οι γλουτιαίοι.

Το πρόσθιο

Η θέση του σώματος είναι πιο βολική μες στο νερό και μιμείται την κίνηση του βατράχου.

Γυμνάζει τους μυς της πλάτης, τους ραχιαίους, τους μυς του στήθους, τους προσαγωγούς, τους τετρακέφαλους, τους κοιλιακούς και τους γλουτιαίους.

Η πεταλούδα

Ο συνδυασμός τραβήγματος και επαναφοράς των χεριών με το τίναγμα των ποδιών και το σπάσιμο της μέσης είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος.

Γυμνάζει κυρίως τους μυς της πλάτης και του στήθους, τους κοιλιακούς και τους χαμηλούς ραχιαίους

Το ελεύθερο

Το σώμα βρίσκεται σε πρηνή θέση, παράλληλη με το βυθό. Η κίνηση στηρίζεται στα χέρια και τα πόδια, ενώ το κορμί στρίβει ελαφρά. Το κεφάλι σου βρίσκεται μες στο νερό και το στρίβεις σε τακτά διαστήματα πλάγια για να παίρνεις εισπνοές από το στόμα.

Γυμνάζει όλο το σώμα, αλλά ιδιαίτερα τους μυς της πλάτης (ραχιαίους), τους ώμους, τους πλάγιους κοιλιακούς, τον τετρακέφαλο και τους οπίσθιους μηριαίους.

2017-10-02T14:17:49+00:00