Το «υποβρύχιο μπαλέτο», όπως συχνά αναφέρεται, είναι ένα εκλεπτυσμένο σπορ που απαιτεί πολύ περισσότερη δύναμη από ότι κάποιος φαντάζεται. Σκεφτείτε μία χορευτική ρουτίνα γυμναστικής, μέσα στην πισίνα, στο βαθύτερο της σημείο, κάτω από το νερό, φορώντας πλήρες μακιγιάζ!

Είναι ένα άθλημα που αγαπούμε πολύ στη Ναυταθλητική Ένωση Λάρισας και τρέφουμε τον απόλυτο σεβασμό για τις μικρές μας αθλήτριες και την προπονήτριά τους.

Πάνω από όλα, όμως, ξέρουμε καλά τα οφέλη του για την υγεία!

Ας δούμε μαζί τα 10 βασικότερα:

1.Εξασκεί τον εγκέφαλο

Κάθε φορά που μια ρουτίνα πρέπει να απομνημονευθεί, ο εγκέφαλος δουλεύει ώστε να την μάθει και να την συγκρατήσει. Κρατώντας τον εγκέφαλο ενεργό, δημιουργούμε πιο έυκολα νέα νευρωνικά μονοπάτια, ενώ ενδυναμώνουμε και κρατούμε υγιή τα υπάρχοντα.

2.Ευκαμψία

Έρευνες έχουν δείξει ότι η συγχρονισμένη κολύμβηση κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, μεταξύ όλων των αθλημάτων, στην ευλυγισία, μόνο πίσω από τη ρυθμική γυμναστική.

3.Αυξημένη αεροβική ικανότητα

Τεστ έχουν δείξει, επίσης, ότι οι αθλήτριες της συγχρονισμένης κολύμβησης έρχονται στη δεύτερη θέση, μεταξύ όλων των αθλημάτων,  στην αεροβική ικανότητα, μόνο πίσω από τους δρομείς μεγάλων αποστάσεων. Αυτό οφείλεται στις παρατεταμμένες περιόδους κρατήματος της αναπνοής, ενώ βρίσκονται σε κίνηση.

4.Αυξημένη πνευμονική χωρητικότητα

Πολλές αθλήτριες συγχρονισμένης κολύμβησης μπορούν να κρατήσουν την αναπνοή τους για 3 λεπτά, αν και οι περισσότερες ρουτίνες απαιτούν το κράτημα της αναπνοής για περίπου 1 λεπτό.

5.Αυξημένη Αντοχή

Παρό το γεγονός ότι πολλές ρουτίνες φαίνονται εύκολες, οι συνθήκες των διαγωνιζομένων είναι ακραίες. Μπαίνοντας στο νερό, οι αθλήτριες είναι περιορισμένες σε ένα χώρο 12×12 μέτρα, σε ένα σημείο όπου η πισίνα είναι τουλάχιστον 3 μέτρα βαθιά, ενώ τους απαγορεύται να ακουμπήσουν τον πάτο. Όσο βρίσκονται στο νερό, πρέπει να κινούν συνεχώς τα πόδια τους, ώστε να έχουν ελεύθερα τα χέρια τους και να δημιουργούν τη ψευδαίσθηση ότι στέκονται με άνεση.

6.Υπέρτατη επιμονή

Οι αθλήτριες συγχρονισμένης κολύμβησης ξοδεύουν 6 ημέρες της εβδομάδας εξασκώντας την τέχνη τους, συμπληρώνοντας μέχρι και 8 ώρες προπόνησης ημερησίως. Με 6 ώρες μέσα στο νερό και 2 ώρες εκτός πισίνας, προπονούνται περισσότερο από, σχεδόν, όλους τους υπόλοιπους Ολυμπιακούς αθλητές.

7.Αυξημένη μυική δύναμη

Οι ρουτίνες περιλαμβάνουν μια σειρά από στροφές, ανοίγματα, υψώματα και πολλά άλλα. Εκτός του ότι πρέπει να κουνούν, συνεχώς, τα πόδια τους ,κάνοντας ταυτόχρονα κινήσεις που αψηφούν τη βαρύτητα, σκεφτείτε ότι, επιπλέον, σηκώνουν η μία την άλλη στον αέρα! Όλα αυτά απαιτούν εξαιρετική σωματική δύναμη!

8.Αυξημένη πειθαρχία

Οι αθλήτριες πρέπει να έχουν πειθαρχία για να προπονηθούν, να επιπλέον στο νερό, να κρατούν τα μάτια τους ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της ρουτίνας και να δουλεύουν με την ομάδα τους. Αυτό διδάσκει όλες τις βασικές αρχές του να είσαι πετυχημένη, τόσο μέσα στη πισίνα, όσο και στη ζωή.

9.Αυξημένη αυτοπεποίθηση και ομαδικό πνεύμα

Όταν αγωνίζονται σε ομάδες, τις βοηθά να χτίσουν τη συντροφικότητα καθώς και την αυτοπεποίθησή τους.

10.Καλή ψυχική υγεία

Οι ενδορφίνες που το σώμα παράγει κατά τη διάρκεια της προπόνησης πολεμούν την κατάθλιψη και έχουν εξαιρετικά θετική επίπτωση στη διάθεση και τη ψυχική τους υγεία!

2017-10-02T14:17:57+00:00